Saturday 22 September 2012

Ulasan Buku- "Nota Hati Buat Pelajar"

Dua, tiga hari lepas aku pergi kedai buku.

Ingat nak beli satu buku yang aku minat dan dah aim lama dah. Tapi sedang aku duk belek-belek, usha-usha, ngurat-ngurat buku kat kedai tu, hati aku tiba-tiba tersangkut untuk beli buku ni pulak.

Nah, ambil kau! Cuba dapatkan buku ini. Kemudian baca, layan, dan telaah. Bagi aku buku ini berbeza dengan buku-buku motivasi belajar yang lain di pasaran sebab:

1. Pengalaman- Penulis menulis berdasarkan pengalaman hidupnya. Bermula sebagai pelajar sekolah, kemudian mahasiswa, dan yang terkini sebagai seorang guru sekolah.

2. Keikhlasan- Keikhlasan penulis untuk berkongsi ilmu, pengalaman, dan cerita. Setiap ayat demi ayat yang ditulisnya dapat dirasakan keikhlasannya oleh para pembaca buku ini.

3. Kasih sayang- Ini bukan buku jiwang. Maksud aku penulis membawa pembaca buku ini seperti ada hubungan adik dengan abang, ayah dengan anak dan datuk dengan cucunya. Setiap nasihat yang diberi untuk kebaikan pembaca sendiri untuk menjadi pelajar yang lebih baik dan seterusnya membina kehidupan yang mementingkan ilmu.








Jom Layan!


1 comment:

  1. Assalamualaikum...

    terima kasih...saya sangat-sangat menghargainya..semoga kejayaan menjadi milik anda...amin..

    ReplyDelete