Tuesday 25 October 2011

"Hok Aloh, kerek giler mamat ni"

Satu malam tu, aku sempat ke 1 cafe (kedai makan) ni bersama rakan sekolejku, AG. Sambil mataku meliar membaca catatan menu yang ditawarkan, aku terpandang akan satu menu ni yang agak asing bagi diri aku, iaitu 'Nasi Goreng Sultan'.

Aku: "Bang, Nasi Goreng Sultan ada?mmm, macam mana ek rupa dia? ( tukang masak akan letak apa nanti pada nasi tu )..."

Brother Cafe: "Ada, order la dulu, nanti tahu la rupa bentuk dia macam mana" (sambil buat muka kerek)...

Aku: "Owh, memang tak boleh bagitahu he? memang benda tu rahsia he..?

Brother cafe: "mmm"~ (buat muka kerek lagi)

AG: So, ko nak mkn apa ni? Nasi goreng Sultan?

Aku: "mmmm...bole lah" (jawab aku sambil kebengangan dengan kekerekkan brother cafe tu)

p/s: Maybe brother tu tak tahu pun camne rupa nasi tu.
      Sebab dia tukang ambik order je, bukan tukang masak.
      Aku tak kisah la, tp tak tahu cakap la tak tahu.
      Tak payah la nak buat muka kerek depan customer kau!

No comments:

Post a Comment